+31 (0)6-52 65 37 61

Waarom is meer interactie op de (eigen) site zo belangrijk?

interactie op de site

Wetenschappelijk onderzoek van Lotte Willemsen: “Proactieve communicatie op het ‘eigen‘ platform wordt nog meer gewaardeerd dan op ‘consumentenplatformen’. Volgens dit onderzoek heeft het toegankelijker maken van je website een nog positiever effect op de tevredenheid van klanten dan webcare op ‘externe netwerken’.

Steeds meer mensen kiezen voor interactie met klanten via Twitter, Facebook, LinkedIn of Google+. Er worden berichten geplaatst en soms leidt dat tot een dialoog met verschillende geïnteresseerde bezoekers.

Maar hoeveel ‘nieuwe’ mensen bereik je daadwerkelijk via de social media?

Hierdoor blijven deze platforms dynamisch en levendig, terwijl het op de eigen site verontrustend stil is 🙁  Vaak is het contactformulier, en het e-mailadres de enige mogelijkheid waardoor mensen in gesprek kunnen komen met de webeigenaar.

Zorg dus voor meer interactie op de eigen site!

Hoe zorg je voor meer interactie?

Er zijn verschillende mogelijkheden om de bezoekers van jouw site aan te sporen om de dialoog aan te gaan -op korte maar ook op lange termijn.

Het beste is om de nieuwsgierigheid zo veel mogelijk te prikkelen.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een quiz of vragenlijst.
    Zie bijvoorbeeld de door Kahlo ontwikkelde ‘Hoe goed ontbijt u?’ vragenlijst.
  • Social Media op de eigen site. Zoals je LIVE-video op Facebook. Of jouw Youtube filmpje.
  • Een whitepaper met meer informatie over een specifiek onderwerp.
    In ruil voor de contactgegevens wordt waardevolle content ‘weggegeven’, vaak gevolgd door een nieuwsbrief.
  • Een nieuwsbrief (dialoog op langere termijn).
    Zie bijvoorbeeld ‘Mailpoet de beste optie voor WordPress‘ op deze site.
  • Een prijscalculator (of andere hulpmiddelen)
    Zo heeft Kahlo Webdevelopment -m.b.v. Google Maps-  een calculator ontwikkeld waarmee de afstand (en tarief) berekend kan worden tussen twee verschillende plaatsen.

Meer weten?
Het spreekt vanzelf dat wij jouw vragen hierover graag beantwoorden.

Neem contact met ons op!

Voorbeeld Calculator:

Vragenlijst, Hoe goed ontbijt u op welzijnspraktijk de Esch

 

 

Over Karen Nijst

Ik heb jarenlang als marketing-communicatie adviseur gewerkt en denk dat ik destijds één van de eerste ben geweest in Nederland, die een computer in huis haalde. Iedereen verklaarde me voor gek. Zo'n log ding ... dat is toch geen aanwinst voor het interieur? Maar ik was verkocht!
Inmiddels ben ik al lange tijd gecertificeerd php-programmeur en webdesigner, toch blijf ik het belangrijk vinden dat de site van mijn klanten er niet alleen gelikt uitziet maar óók resultaten oplevert. Dat doe ik door mee te denken met de klant, waarna ik de wensen ‘vertaal’ naar technische oplossingen. De laatste jaren bouw ik voornamelijk WordPress-sites, WOOCOMMERCE webwinkels en sites op maat, waarvoor ik de themes schrijf en verschillende plugins. Daarnaast help ik mijn klanten bij het schrijven van commerciële teksten die het goed doen in de zoekmachines.
Contact opnemen? +31 (0)6-52 65 37 61 info@kahlo.nl